Spojte sa s nami

media

Kremeľ zakázal médiá v EÚ

ZDIEĽAM:

uverejnené

on

Rusko zakázalo 81 médií so sídlom v EÚ a tvrdilo, že „systematicky šíria nepravdivé informácie o priebehu špeciálnej vojenskej operácie [ruská invázia na Ukrajinu].

Ruské ministerstvo zahraničných vecí oznámilo rozhodnutie v utorok (25. júna) v reakcii na obmedzenia EÚ uvalené na ruské propagandistické kanály.

Ruský online zákaz sa vzťahuje na národných vysielateľov a spravodajské organizácie v Rakúsku, Českej republike, Estónsku, Grécku, Fínsku, Francúzsku, Írsku, Taliansku, Lotyšsku, Litve, Malte, Holandsku, Portugalsku, Španielsku a Švédsku, ale nie v Nemecku alebo Poľsku. .

Kremeľ tiež zakázal niekoľko najznámejších európskych novín, vrátane Berlingske v Dánsku, francúzske Le Monde a Liberation, nemecké FAZ, Der Spiegel a Die Zeit, Irish Times, La Repubblica v Taliansku, NRC v Holandsku, a El Pais v Španielsku.

Do zákazu sa vzťahujú štyri médiá zamerané na EÚ, Agence Europe, Politico a EUObserver v Bruseli a RFE/RL v Prahe.

Moskva neidentifikovala iné médiá zamerané na EÚ, ako napríklad EU Reporter, Euractiv alebo Euronews.

Ruská vláda ušetrila aj všetky proruské médiá v Maďarsku, s výnimkou jedného nezávislého zdroja, 444.hu.

Ministerstvo označilo akciu za "zrkadlovú a primeranú" reakciu na opatrenia EÚ voči ruským médiám.

"Ak sa zrušia obmedzenia pre ruské médiá, ruská strana prehodnotí svoje rozhodnutie aj vo vzťahu k uvedeným prevádzkovateľom médií," uviedla ruská ambasáda.

V pondelok EÚ zaradila na čiernu listinu štyri ruské propagandistické kanály: Hlas Európy, RIA Novosti, Izvestija a Rossijskaja Gazeta.

V nedávnom vyšetrovaní belgickej, českej a poľskej rozviedky bol Hlas Európy so sídlom v Prahe obvinený z podplácania europoslancov, aby konali za Rusko. Toto sa stále vyšetruje.

Predtým EÚ zakázala ruské stanice Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV a mnohé ich dcérske spoločnosti.

Zaradila tiež na čiernu listinu viac ako 100 ruských jednotlivcov za propagáciu propagandy, vrátane šéfredaktorky RT Margarity Simonyanovej a moderátora TV Vladimira Solovieva.

Podľa organizácie Reportéri bez hraníc (RSF) so sídlom v Paríži je Rusko v oblasti slobody tlače takmer na konci sveta (162. miesto zo 180). Webová stránka RSF je tiež zablokovaná v Rusku.

Komisárka EÚ pre hodnoty Věra Jourová na X uviedla, že zákaz ruských médií je zbytočnou odvetou.

"Propagandistické zdroje financované Ruskom šíriace dezinformácie ako súčasť ruskej vojenskej stratégie nie sú to isté ako nezávislé médiá. Demokracie tomu rozumejú," poznamenala.

Zdieľaj tento článok:

EU Reporter publikuje články z rôznych externých zdrojov, ktoré vyjadrujú širokú škálu názorov. Stanoviská zaujaté v týchto článkoch nemusia byť nevyhnutne stanoviská EU Reporter.

Trendy